zondag 6 november 2011

Berlijn, zaterdag 15 oktober 2011.

Onze eerste uitstap-stop 
Vanochtend om een uur of 8 wakker geworden en eerst een kopje koffie op de kamer gedronken. Douchen, aankleden en om 9.45 uur naar het ontbijt.
Lekker gegeten!

Wat een mooi hotel. Alles in lichte kleuren en mooie zwart-wit foto’s aan de wanden. Vind het een beetje futuristisch en science fiction…..

Ongeveer om 11 de deur uitgegaan en richting KaDeWe. Hier vertrekken de Hop on Hop of bussen.
We hebben al besloten dat we de hele tour uitzitten en alleen een stop maken bij de boot.

We bekijken alles dus vanuit de bus en stappen uit bij Dom Aquarée, wandelen een stukje en eten ergens sushi’s voor de lunch.
Vanaf de boot....

Vervolgens zetten we onze tocht voort op zoek naar de boot die ons zal rondvaren over rivier de Spree. Berlijn bekijken vanaf het water…
Na een uurtje stappen we weer uit en zetten onze tocht voort per bus.. City Circle Sightseeing. Voel me een echte toersist… haha.

Deze heren troffen we in het park...
Om ongeveer 15.30uur staan we weer voor KaDeWe en besluiten om nog even aan de overkant wat schoenenwinkels binnen te lopen, op zoek naar schoenen voor Colleen en nog even naar EuropaCentrum voor mij…. Misschien zijn de tablets hier goedkoper dan in Nederland??? Niet dus… Colleen geen schoenen en ik geen tablet. Geen schoenen omdat ze niet kon kiezen, geen tablet omdat ze net zo duur zijn als bij ons. Hoewel ik me afvraag of ik de BTW niet gewoon op het vliegveld kan terugkrijgen. Wanneer je hier nl. iets koopt, krijg je een bon die je op het vliegveld kan inleveren en de betaalde taxt kan terugkrijgen….
Dit gaan we nog even uitzoeken… en wie weet kom ik met een Sony S thuis….

Om 17.00uur zijn we terug in het hotel en val ik als een blok in slaap. Om 19 uur gaan we naar ons restaurant…. Toronegro. Heerlijke salade, paella en een lekker likeurtje met koffie toe.

Terug in het hotel voor de buis gehangen en Colleen viel al snel in slaap. Ik natuurlijk weer klaar wakker en beetje gelezen en tv gekeken.

Truste voor nu!