maandag 8 augustus 2011

Hong Kong, maandag 8 augustus 2011



Vanochtend al om 7.30 uur opgestaan en een kopje koffie gezet en om 9.00 uur naar de 4e etage voor het ontbijt. Nu even blogtekst uittikken, terwijl de accu voor mijn camera zich aan het opladen is. Hierna naar de Waterfront en misschien nog wat dingetjes kopen. Ik laat een paar slippers en mijn sandalen achter, dus kan weer iets bij.

Voor nu: Allemaal nog even lekker slapen in Nederland en ik naar buiten!

Inmiddels is het al 18.13 uur hier en ben ik bijna klaar voor vertrek. De koffer staat al beneden. Dat was sowieso al een ramp. Er is iets niet helemaal in orde met mijn slot of de douane heeft hem geopend. Bij thuiskomst maar eens de fabrikant contacten. Koffer laten wegen beneden en hij weegt 27,5kg. Dat is dus netjes, want ik mag in principe 30 kg meenemen en mag er 2 kg overheen.

Vanochtend naar de Waterfront geweest en er wat foto’s gemaakt. Verder bij Harbour City geweest en bijna een koptelefoon gekocht. Echt een hele mooie en een schitterend geluid kwam er uit. Niet gedaan, want was nogal groot. Dus maar wat tasjes gekocht voor de dochters van Tom en Jossa.

Ergens iets gegeten en dat was echt heel jammer…. Ik bestelde iets met zalm en vond het niet eens echt lekker. Die mensen spraken bijna geen Engels en ik verstond ze niet. Ik wilde alleen maar iets eten… wat probeert die jongen me nou uit te leggen. Ok… ik wijs aan op de kaart wat ik wil. Ik zeg ook nog “Ik wil sushi’s”… die hebben ze dus niet. Geeft niet, doe maar de zalm.
Oei oei oei…. Hetgeen ik op de kaart aanzie voor sushi’s zijn kleine prachtige taartjes. Ik krijg mijn eten na een poosje, maar ondertussen zie ik mensen allemaal taartjes eten en dan briefjes invullen en inleveren en nog meer taartjes…. Whaaaaaa is dit het Shabu Shabu concept???? Dan loop ik iets vreselijk lekkers mis.
Bij vertrek vraag ik nog eens wat dat toch is met die taartjes. Ja hoor, het is onbeperkt taartjes eten en thee drinken voor 88 HK$ … nog geen  € 8,80. Volgende keer ga ik dat echt eens doen, maar dan wel op de nuchtere maag.

Hierna ga ik nog wat winkeltjes in en koop bijna een trui, maar doe het toch maar niet. Ik ga straks nog even op het vliegveld kijken voor die koptelefoon. Lekker voor in het vliegtuig. Gewoon opzetten bij het stijgen en landen tegen de oorpijn.

Tja en hier zit ik dan achter m´n netbook te tikken.

Alweer een vakantie bijna voorbij…. Het is weer leuk geweest en nu op naar de volgende vakantie. Misschien in oktober een weekje naar Suriname met Ricardo???

We zullen zien hoe het lopen gaat. Voorlopig moet ik zo eerst maar eens met de benen omhoog zitten en zorgen dat mijn handbagage in orde is.

Eten doe ik niet meer hier, dat doe ik in de lounge op de airport.

Blog zal ik ook daar bijwerken, want daar is overal WIFI.

Voor nu: Allemaal nog een fijne dag en tot ziens in Nederland!!!!! Let the sun shine……