donderdag 28 juli 2011

Ambon, donderdag 21 juli 2011

Opgestaan om 10.30 uur. Was al wakker, maar het goot en ik had absoluut geen zin om er uit te komen.

Oom Janes moest lachen toen ik "Selamat Pagi" zei, omdat het voor hem al bijna middag was. Ik had een goed excuus, want ik had een lange reis achter de rug.
Opgestaan met hoofdpijn maar er niets over gezegd. In het vliegtuig te veel wind op mijn hoofd gehad.

Tafel was al gedekt en ik kon zo gaan eten. Elke ochtend brood..... yeah!!!! Gelukkig, want anders zou het 3x per dag warm eten worden.
Na mijn ontbijt ging ik pas mandiĆ«n en mijn oom zei "Zo, dan ga ik nu koken."  Oei daar heb je het al..... dat wordt weer veel eten. ;)

Rustig aan gedaan de eerste dag. Ben nog erg moe van de reis en dus lekker thuisgebleven en uitgerust. Ook mijn hoofdpijn is nog niet helemaal weg.
Om een uur of 2 had oom Janes de tafel alweer gedekt voor me en hebben we samen gegeten. Oom Janes heeft heerlijk gekookt. Het is hem inmiddels bekend dat ik geen vlees eet en dol ben op tahu, tempeh en vis. Dus dit staat allemaal klaar voor me, met heerlijke kangkung. De kangkung die ik in de toko in Den Haag koop is veel groffer en nu krijg ik van die lekkere jonge kangkung. Ik heb gesmuld….. terwijl ik 2 uur daarvoor had ontbeten……  Ik mag niet vermageren wordt er steeds gezegd. Dat gaat nog wat worden….. J
’s middags slaap ik nog een uur of 3. Ben bekaf van die reis en de hoofdpijn wil maar niet weggaan.

’s avonds alweer een warme maaltijd en gewoon wat zitten praten.
Veel met oom Janes gepraat en dan kom je er opeens achter dat er niet alleen tante Ietje, oom Janes en wijlen oom Jopie zijn, maar dat er ook nog een tante Etty is en een oom Bertje. Die wil ik natuurlijk ontmoeten! Tante woont in Ambon en oom in Irian Jaya. Meteen maar gevraagd of we de volgende dag tante Etty konden uitnodigen en we misschien ergens kunnen eten met elkaar. Dit is zo geregeld. Morgen gaan we met tante Etty uiteten.

Ondertussen is ook tante Ietje thuisgekomen en zeg ik maar dat ik zo’n hoofdpijn heb en dus maar niet veel meer heb gedaan dan uitrusten. Dat wordt dus een heerlijke hoofd- en schoudermassage. Hoofdpijn verminderde meteen! Hoera!!!!

Bedtijd en ik beloof dat ik vroeg zal opstaan om met tante Ietje te ontbijten. Oom Janes roept meteen “Dat gaat je niet lukken”. Tante Ietje zegt dat ze al om 5 uur opstaat, omdat ze om 6 uur naar de markt gaat en om 8 uur moet ze de deur alweer uit.
Ik beloof om om 7.30uur op te staan om met haar te ontbijten…… Dat wordt dus een wekker zetten.