zaterdag 30 juli 2011

Ambon - Maandag 25 juli 2011

Gisteravond met Iaan en Simon afgesproken dat we vanavond bij elkaar zouden gaan zitten om het een en ander te bespreken.
Me and my uncle in the Ankutan Kota...
Aan mijn oom en tante gevraagd of het goed is dat ik wat eten laat halen en we op het terras mogen zitten met ons drietjes. Wat een vraag…. natuurlijk is dit oké!
Ergens schrijf ik geloof ik iets over de ruimte boven die ik tot lounge heb gebombardeerd. Mijn oom vraagt me of ik het leuk zou vinden wanneer hij de lounge in orde maakt voor ons, zodat we ons kunnen terugtrekken. Super idee van hem en wat lief!!

Die ochtend sta ik vroeg op, omdat ik met mijn lieve oom de stad in wil om iets voor hem te kopen. Hij is zo lief voor me geweest en heeft me flink vetgemest …. Hahaha.
Laat het nou net die dag flink regenen en dus wachten we tot het wat geminderd is.

Ondertussen heeft oom Janes het eten natuurlijk al klaar en eten we eerst iets.

In de becak met ons tweeën richting Jl Pattimura. Iets moois gekocht en daarna een restaurant ingedoken om iets te drinken. We weten niet zeker of we hier willen gaan zitten of nog even verder kijken, totdat ik opeens zachtjes mijn naam hoor roepen.
Haha…. daar zit mijn tante met een vriendin te lunchen. We schuiven bij hen aan en drinken iets. Tante Ietje is die ochtend alweer heel vroeg de deur uitgegaan om te vergaderen. We zitten nog gezellig even te praten met elkaar om vervolgens elk ons weegs te gaan. Tante Ietje en vriendin richting werk en oom Janes en ik richting becak, dat uiteindelijk een Ankutan is geworden.

Ik wil nog iets voor Stanley kopen als soort afscheidscadeautje. Het is een heel mooi t-shirt geworden. Voor tante Ietje koop ik niets, want zij gaat de volgende ochtend naar Ceram en dus lijkt wat geld me het best.

Bij thuiskomst meteen een uurtje plat. Uitrusten en oom Janes met mijn iPhone naar muziek luisteren. De muziek krijgen we vervolgens niet van mijn iPhone naar zijn BlackBerry gestuurd. Dus beloof ik in Hong Kong een micro SD kaart te kopen en thuis de muziek er op te zetten en op te sturen.

De verandering.....
Al luisterend naar de muziek is oom Janes de lounge in orde aan het maken. Hij is een flinke tijd bezig en dan mag ik een kijkje gaan nemen. Zo lief…. hij heeft er echt iets moois van gemaakt. Planten neergezet, stoelen, salontafel, ventilator… echt leuk. Ik ben al bij de Citra geweest en heb wat drinken en lekkere dingen gekocht voor onze ´vergadering´.

Simon komt later ook en hij gaat nasi kuning kopen voor 8 personen.

Wanneer iedereen er is, eten we iets en vervolgens trekken Simon, Iaan en ik ons terug in onze eigen lounge…. J
Oom Janes komt ons drinken brengen en de bespreking kan beginnen.

Hierover schrijf ik hier niet veel….. we zitten erover te denken om iets op te zetten ergens in Ambon. Iets voor de mensen aldaar, dus niets commercieels of zo en niet iets waar we rijk van worden…. Gewoon iets goeds!
Het is een vruchtbare bijeenkomst! Zo goed om met deze twee mensen bij elkaar te zitten. Een generatie jonger dan ikzelf, de generatie die het zal moeten doen!
Iaan en ik moeten wel ons best doen om Simon te laten geloven in onze ideeën en dit lukt ons natuurlijk ook. Gewoon positief denken!!!!!

Met een voldaan gevoel kruip ik die avond in bed!

The three of us having a good and positive time....