donderdag 28 juli 2011

Verslag AMBON Manise........................ (Sanur, donderdag 28 juli 2011)

Selamat siang; good afternoon; goedemiddag,

Inmiddels is het alweer donderdag de 28e juli en heb is mijn blog sinds Bali niet meer geupload.
Alweer bijna een hele week op Ambon geweest en amper tot geen internet ter beschikking gehad. Het is gebleven bij kleine berichtjes op FaceBook en dan nog werden ze niet altijd direct verzonden.

Ben dus gister weer terug gevlogen naar Bali. Op dit moment zit ik bij Mays’s Smoothiebar te internettten en te wachten op Simon. Skype afspraakje.

Ik ga proberen Ambon van dag tot dag te verslaan. Te beginnen bij  Woensdag de 20e juli.

Wat heb ik allemaal gedaan…..

Woensdag, 20 juli 2011.

De ochtend van vertrek al om 3 uur opgestaan, om vervolgens om 4.15uur gehaald te worden en naar het vliegveld gebracht te worden. Alles verliep zoals verwacht, naar wens. Ticket was oké en vanuit Ambon geregeld door Simon en Jeanny. 2x overstap vond ik niet zo leuk, maar achteraf viel het wel mee. Surabaya en Ujung Pandang aangedaan.
Het leuke is dat je toch allerlei mensen ontmoet die contact met je zoeken. Kon ik meteen mijn bahasa testen. Viel niet mee….. Beta tidak bisa omong bahasa Indonsia kitu baik…..  Men verstaat me en knoopt een praatje aan, dus de tijd vliegt voorbij. Dat ik “Oma” genoemd werd was wel even slikken….. Wat krijgen we nou???? Oma??? Jawel… het is die ene prachtige witte lok die mijn kapper niet wil verven…. O o o…. hoe charmant kan zo’n lok zijn… J
Die dame wilde me wel helpen met mijn koffer en ik paste op haar dochtertje. Lief vond ik dat wel en vroeg of ze “Tante” wilde zeggen in plaats van “Oma”. Was wel even lachen. Nog net geen Hahahaiiiiii.
Oom Janes en Tante Ietje Sijaranamual
Mijn oom en tante waar ik logeerde tijdens mijn Ambon verblijf.
Bij aankomst op Ambon kwam de grap…. Op naar de lopende band en wachten op de koffer. Haar 2 koffers inmiddels binnen en natuurlijk samen van de band gehaald. Daarna kwamen er nog een stuk of 10 dozen van haar……. Was ff tillen hoor. Van binnen moest ik wel erg lachen. Ze had mij uitgezocht om haar te helpen met haar dozen…. Hahahaha.
Uiteindelijk heb ik een kar, vol gestapeld met dozen, door de douane geloodst voor haar.
Blij was ik bij het zien van mijn familie. Tante Ietje, Jeanne, Saar, Simon en zijn Jeanny. Inladen en wegwezen dus.
Ik wist dat Sandra jarig was en had een cadeautje voor haar in mijn koffer gedaan. Jeanne, haar tante wilde even bij haar langs op weg naar huis, we kwamen er toch langs. Dus onze eerste stop was in Halong. Moe als ik was, ging ik even snel op verjaardagsvisite. Taart, te zoete thee en een kop soep….. ik had niet echt trek in eten en goddank de anderen ook nog niet.
De reis ging verder naar Ambon. Ik zou voor het eerst bij familie van opa´s kant logeren. Ik werd keurig door mijn oom naar mijn kamer begeleid. Mooie kamer met eigen badkamer. Net een hotel. Heerlijk……
Daarna : opfrissen, uitpakken en natuurlijk eten. Mijn oom is een ware kok.
Op tijd naar bed en vroeg …. Nou ja….. half 11 op.