maandag 18 juli 2011

Sanur, maandag 18 juli - 10.42 uur - Smoothiebar.

´s ochtends vroeg.... deze mannen op de
fiets in mijn straatje....
Selamat pagi everyone,

Net mijn ontbijtje achter de kiezen en nu even snel mijn blog bijwerken. Over 20 minuten komen Ron en Carol  langs. Ik vertrek over 2 dagen naar Ambon en laat veel spullen achter op Bali, omdat ik toch weer terugkom. Dus even koffertje van hen geleend en spullen bij hen in het hotel stallen. De deal is: Wanneer jullie het koffertje komen brengen trakteer ik op koffie met gebak. Deal gesloten dus! Zijn lieve mensen, dus zouden ze ook zo wel gedaan hebben. ;)

Naar gister.... de tijd vliegt voorbij. Het enige dat ik hier doe is chillen dus en meer niet. Bijkomen van een turbulent jaar op school en bijkomen nog steeds van een zware griep.

Gister al heel vroeg op het strand en toch nog te laat. Nou ja... te laat ben je nooit natuurlijk. Het is hier zo mooi en er valt altijd wel iets te zien. Iedere dag is anders.... zolang je je ogen en oren maar openhoudt en open blijft staan voor al het moois. Het is hier genieten en gewoon leven..... ik leef hier.


Kijkend naar de horizon...
Gister veel over strand gelopen en afscheid van Kiyoko. Die is inmiddels wel aangekomen in Japan.

's middags voor de lunch lekker koffie en coffee cake en daarna al lezend in slaap gevallen. Was vreselijk moe.

Mijn tegenover buurman .... de dokter.... blijft maar vragen hoe het met me gaat. Moet echt straks toch de anti-biotica gaan halen. In case off..... Hoest weer en boel zit vast. Word er wat moe van.... maar het zonnetje maakt veel goed.

Gister dus zomaar een paar uurtjes geslapen in de middag en daarna alweer avond eten. Dit keer aan de overkant bij Fancy bar.... geloof dat het zo heet. Straks nog eens even kijken. Ik gewoon lekker nasi puti met tahu & tempeh en kankung en heerlijk kecap sausje.... pedis!!!!!!!!!!!!!!!!!  Wat is zoiets simpels toch lekker.
In dat eettentje ontmoetten we een vrouw van volgens mij in de 50 (minstens). Daar raakten we mee aan de praat. Ze vertelde dat ze met haar dochter een wereldreis heeft gemaakt in 2003. Ze komt uit Frankrijk en dochter woont in Engeland. Lekker internationaal dus. Zelf is ze vanaf 2007 aan het reizen. Gewoon helemaal geen huis of wat dan ook nog in Frankrijk. Alleen maar reizen. Ze heeft overal even gewoond en wilde nu meer vastigheid en woont inmiddels alweer 1 1/2 jaar op Bali. Hier in Sanur. Ze heeft een hotelkamer voor een jaar gehuurd. Dan kreeg ze korting, maar moest wel een jaar vooruit betalen. Kon het niet laten om te vragen hoeveel dat dan was...... 3300 euro dus maar. Te gek hoor!!! Wanneer ze zelf een aantal dagen weg is, mag ze de kamer onderverhuren. Schijnt een gezin uit Nederland te doen. Super dus!!!!! Ik ga nog eens kijken wat het voor hotel is.... you never know.

Zo leuk om op reis dergelijke mensen tegen te komen. Echt mensen die op een andere manier over leven nadenken en mensen die leven.... die echt leven! Mooie mensen met een prachtige, open uitstraling. Daar geniet ik dus van. Mensen die besluiten durven nemen en voor zichzelf en hun eigen ideeën durven te kiezen. Mensen die gaan voor binnenkant....

Voor de mensen die Bali niet kennen.... ik zit dus in Sanur...
in het zuiden...
Enige is dat je wel poen moet hebben natuurlijk..... anders lukt het nog niet. Maar het kan met weinig. Ooit ga ik dit ook doen. Het idee van huren voor een jaar en het mogen onderverhuren zet wel aan tot denken.

Daarna lekker vroeg gaan slapen, maar gewekt door een immense jeuk. Ik ben gestoken door dat ene muggetje dat ik nergens meer kon vinden.
De klamboe zit nog in mijn koffer. Niet opgezet, want op kamer was geen beestje te bekennen. Heb 1x een minuscuul kleine tjitjak gezien en meer niet.
Klamboe was niet nodig dus.... die gaat mee naar Ambon en laat ik daar achter.

Zo en nu ga ik stoppen en eens kijken of ik dit verhaal wat kan opleuken met wat foto´s. Die staan overigens allemaal al online.... zie rechter kolom.

Fijne dag allemaal en hartelijke groetjes,
Ans x